blomma

Åtgärder – Covid-19

Åtgärder med anledning av Covid-19

Vi vill att våra gäster och medarbetare ska känna sig trygga hos oss och vi har därför infört flera åtgärder för att minska spridningsrisken för covid-19.

  • Om du känner dig sjuk ombeds du komma tillbaka en annan gång, detta gäller både gäster och medarbetare.
  • Fri avbokning 24h innan ankomstdag om ni har bokat direkt via Guntorp. Det vill säga, är er ankomstdag på måndag ber vi er att avboka senast lördag kväll.
  • Vi följer och tillämpar riktlinjer från Folkhälsomyndigheten och kommunen.
  • Vi har förstärk våra städrutiner. Det innebär bland annat att vi regelbundet rengör ytor som används ofta, till exempel dörrhandtag, kortterminalen och fjärrkontroller.
  • Ökat fokus på handhygien. Handdesinfektion finns tillgängligt i våra allmänna utrymmen och vi uppmuntrar våra gästar att regelbundet rengöra sina händer. Guntorp har strikta regler för vår personals handhygien, särskilt i samband med köksarbete och måltider. 
  • Avstånd mellan varandra. Vi har möblerat om i restaurangen för att underlätta för er att hålla avstånd. Vi ser också till att det inte rör sig för många människor samtidigt vid frukostserveringen och i hotellreceptionen.

Tack för att du hjälper till att följa dessa regler! Prata gärna med oss om det är något du undrar över.

Safety in the light of covid-19

We want our guest and employees to feel safe and have therefor set-up new procedures and routines.

  • Please do not visit us if you feel sick, you are more than welcome another time.
  • Free cancellation until 24 h local time before your day of arrival if you have booked directly thru us. If you your booking is for Monday that means we want your cancellations on Saturday evening at the latest. We are following and monitoring guidelines and regulations from our authorities. 
  • We have reinforced our cleaning routines. For example we regularly clean surfaces like doorhandles, our card terminal and remote controls. 
  • Extra focus on hand hygiene. Hand disinfection is available in our public spaces and we have strict rules for our employees when it comes to serving and handling food.
  • A safe distance to each other. We have rearranged the seatings in our restaurant. We also make sure that we do not have too many guests at the same time in our lobby and at the breakfast serving. 

Thank you for cooperating! Please feel free to ask us if you have any questions.